dinsdag 27 juni 2017

wijkkrant 'wijkphase': ik ben een boon


in de wijkkrant 'wijkphase' wordt o.a. aandacht besteed aan het verdwijnen van de supermarkt op het makadocenter. pas na maanden komt er een nieuwe super, 'boon'. 
de volledige krant leest u via de link.




‘wat zijn ze knap’ dacht ik altijd wanneer een stuk asfalt na jaren onderdeel bleek te worden van een later aan te leggen afrit van een snelweg. dat hadden ze zo gepland!
dus toen men in 2013 al sprak over betere wandelroutes van binnenstad naar zelfs het wenckebachcarré wist ik; ‘daar hebben ze een bedoeling mee’.
nu het makadocenter het maanden zonder supermarkt zal moeten doen blijkt maar weer eens: ‘regeren is vooruitzien’.

ik ben een boon

het geurde hier naar koffie, brood,
naar vlees en vis, naar groente, fruit
nu ziet u niets meer in de ruit
’t is leeg in jutphaas-wijkersloot

nu zoekt de klant met lege mand
de straat, genoemd naar hildo krop
en haalt dan daar de voorraad op,
want heel het huis vraagt proviand

of naar het centrum van de stad
of naar het verre nedereind
want die kant kunt u ook op (’t schijnt)
zo langs het fijne wandelpad

desnoods kunt u nog naar batau
of wordt het voedsel thuis gebracht
’t is mooi gepland, wie had ’t gedacht
een hele zomer in de kou

voorlopig ligt hier niets in ’t schap
voorlopig werkt men aan een plan
zodat u hier niet shoppen kan
ik ben een boon als ik het snap

© ton de gruijter





Geen opmerkingen:

Een reactie posten