woensdag 9 december 2015

hier stopt het




wie op de zuidstedeweg de afrit naar centrum of ziekenhuis neemt, ziet aan het eind een hek met daarachter het water van de doorslag. terug mag niet zegt een streng verkeersbord, er moet gekozen worden tussen de ene of de andere kant.
zo voelt het nu een beetje. deze krant houdt op te bestaan, ik kan hier niet verder, er is geen weg terug. maar nu? ik stel de keuze uit, volgend jaar zien we verder.
ik dank u zeer voor de belangstelling, vaak merkte ik dat de stukjes goed werden gelezen. ik wens u goede feestdagen, en mogelijk ‘tot ziens’.

hier stopt het

van rafelrand tot diamant,
van volkstuin, woonwijk, park, stadshuis,
van rundubos tot oude sluis,
het leende zich voor in de krant

vijf jaren haast mocht ik op pad
met pen, papier en goede zin
dook ik het nieuwegeinse in
en zo ontdekte ik de stad

‘k had veel plezier, het voelde goed
maar het houdt op, de krant verdwijnt
(niet meer rendabel naar het schijnt)
nu rest alleen een warme groet

© ton de gruijter

8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. wie weet? misschien weer tijd voor een volgende bundel met de 'gewone' gedichten. eerst maar eens het nieuwe jaar in.

      Verwijderen
  2. Het allerbeste en een dikke kus van mij.
    Vond het altijd fijn om je te lezen en misschien tot ziens!
    Fijne feestdagen, Fenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankmewel fenny, jij ook goede feestdagen gewenst. en, het andere blog gaat natuurlijk wel verder ;-)

      Verwijderen
  3. Elk einde kan het begin zijn van iets anders.
    Maar altijd: leven in het Nu.

    Liefs van Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daar heb je gelijk in, maar na zo'n vijf jaar is het wel even wennen.

      Verwijderen