woensdag 26 juni 2013

de sjaak




nee, ik ga niet vaak naar de kapper. dat is ook zichtbaar aan de haarlengte. ik hou er niet zo van. vind ik net alsof er iemand aan je zit. ik maak dus ook geen reclame. maar ik val wel voor het leuke pand aan het raadhuisplein, naast de sluis. daar zit herensalon ‘sjaak’. wat een juweel van een plek. maar het is wel oppassen geblazen, er wordt geknipt zonder afspraak. vroeger stond dat nog op een bordje, maar nu ontbreekt iedere waarschuwing. een spookbeeld dient zich aan:

de sjaak

wie hier als heer de sluis passeert
moet vrezen voor zijn krul en haren
want plotseling zijn kam en scharen
aan ’t werk en wordt lotion gesmeerd

verscholen in een lief’lijk pand
zit sjaak, een zeer gedreven kapper
zijn motto is: ‘geknipt is knapper’
hij speurt het plein af naar een klant

dus man, kijk uit bij deze zaak
want straks is hij op u gedoken
zelfs zonder dat ’t was afgesproken
en bent u voor u ‘t weet de sjaak

© ton de gruijter


6 opmerkingen:

  1. Ik ga één keer in de twee maanden. Lang haar in mijn nek vind ik vreselijk ambetant. Helaas groeit het alleen nog maar van achteren en bij de oren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. dat kan je wel zeggen antoinette, maar als ze me te pakken nemen is het ;-(((

      Verwijderen
  3. Dan moet jij wel een thuiskapster hebben.Vrolijk verwoord.

    BeantwoordenVerwijderen