donderdag 11 oktober 2012

parkeerbeleving




en zo wordt een ambitieuze stad onderwerp in krant en op televisie. kwestie van woordkeus. parkeren is geen voorziening, parkeren is een beleving. pretparken, theaters en winkels hebben het nakijken, met het gezin een dagje ‘beleving’, da’s veel leuker. eerlijk is eerlijk, de parkeergarage is verrassend. mooie afbeeldingen en soundscapes, u weet wel, geluid wat… enfin, u weet wel.

parkeerbeleving

en kranten schrijven: nieuwegein,
daar staat een ‘top’-parkeergarage
met moderne entourage
men kan daar hele dagen zijn

een bijeffect, het bordje ‘vol’
in beeld en in geluid gevangen
geeft men hier toe aan ’t verlangen
en men parkeert hier voor de lol

en stilstand als belevenis
de auto’s staan met stille wielen,
vormen hier een blije file
de stad schrijft weer geschiedenis.

© ton de gruijter 

10 opmerkingen:

  1. het is het nieuwe 'bewegen'. klopt glaswerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. ja, dat wel hoor. het zijn 2 nieuwe garages, met name voor het theater plezierig. maar de bombarie van de introductie deed me even fantaseren.

      Verwijderen
  3. Overdekt in de file staan, ook nog eens netjes geordend. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. kloot, simon. dit blog wordt eigenlijk geschreven voor de lokale krant, daar werd breed verslag gedaan over alle betrokkenen. spinvis heeft de soundscapes ontwikkeld. omdat deze tekst slechts 'aanvullend' is op het nieuws heb ik het achterwege gelaten. ik moet ook in beperkte ruimte passen;-)

      Verwijderen
  5. Kmoest erg lachen om je reactie ....... zak ;-)). Even goeie vrienden !!
    Overigens kreeg ik vandaag een reactie op mijn blog van Appelvrouw waarin zij zich afvraagt waarom zij bij jouw (en ook andere bloggers) geen ractie kan achterlaten en bij mij bijv. dus wel. Ik heb daar geen anwoord op. Jij ?

    BeantwoordenVerwijderen